Happy new year!!

Hii,

Happy new year everyone! 2017!Ik wens jullie allemaal eenliefdevol en gezond 2017 toeen de beste wensen!

Ik dacht dat het wel weer even tijd was voor een blog want de afgelopen 2 weken was het kerst en Oud & Nieuw. En daar moet ik jullie even over vertellen.

Ik verheugde me al de hele tijd op kerst, kerst in Noord-Amerika is het tijd van het jaar waar iedereen hier zich het hele jaar op verheugd. Nou het begon al in begin november eind oktober, de mensen beginnen hier al alle kerstversieringen binnen en buitens huis op te hangen. Hoe meer kerstversiering, hoe beter. Ik zal je wat zeggen, Nederland sucks in de kerstversieringen, wij kunnen nog veel leren van de mensen hier. Bijna iedereen versiert hun huis van buiten en sommige pakken het heel groot uit. Het doet zelfs pijn aan je ogen als je er naar kijkt, alleen maar licht, licht, licht en licht. Ik heb heel vaak in de avond in de auto rondgereden met vrienden en dan doen we even een Christmas lights sightseeing tour!

In mijn huisje heeft mijn hostmum het ook aardig versierd, we hadden zelf een pratende kerstboom die ging zingen als je er langs liep. Een keer kwam een vriendin naar binnen en ze liep langs die kerstboom, en toen begon die te zingen, haha ze schrok zich dood.

24 december was kerstavond en 25 december was christmas day. De hele week voordat kerst zou beginnen heeft mn hostmum alleen maar in de keuken gestaan. Food is zeeer belangrijk in deze familie. Dus mensen, als je kerst gaat vieren in Amerika en je vind het eten niet zo lekker. Niet zeggen!! Dan ben je je leven niet zeker.

En toen was het 24 december. Toen ben ik met een vriendin naar Sarah's huis gegaan, zij is de dochter van mijn hostparents. We gingen toen lobster pellen of hoe je het ook zegt. Nou ik kwam dat huis binnen daar en het stonk, mijn god... Verschrikkelijk. Ja ik ben zo'n soort of mens die helemaal niet van visgeur houd maar dit was het toppunt. Houd je vast mensen, lobsters kosten hier 8 dollar per stuk.... en houd je zelf nog even vast. Die dag hadden wij lobsters die in totaal 1800 euro waard was... ja ja ja dat is aardig wat hé.

Maar goed, ik had nog nooit lobster gegeten of gepeld dus daar ging ik dan. Ik heb ze levend in de pan gegooid. Ik dacht altijd dat lobsters rood waren, maar ze zijn dus eigenlijk bruinachtig. Ze worden rood als je ze gekookt hebt, weer iets nieuws geleerd toch!

Duss daar gingen we dan, pellen! Eerst moet je dus de lobster door midden breken eigenlijk. Dan heb je dus twee delen in je hand, de staart en de rug + het hoofd. En toen moest ik weer even slikken, gaadverdamme want als je doormidden breekt, dan komt er allemaal groen bruin spul uit. waahh, dat is dan het eten die ze ophadden. Het ziet er zo verschrikkelijk gruwelijk ontzettend smerig uit. Je kan het in de foto zien. En dit is het smerigste deel van allemaal: sommige mensen eten het, Nou deze dame niet hoor hahah.

Dus dan heb je de lobster in twee delen. Dan ga je de staart schoonmaken, en daarna de vingers of ik weet niet hoe je dat noemt. Weer iets nieuw geleerd dus als je lobsters wilt eten, bel me even op, ik ben inmiddels een kei daarin!

Christmas eve, toen gingen we weer naar Sarah's huis, daar was de hele familie. Toen hebben we spelletjes gedaan en lekker lobsters gegeten. Ze maken hier lobsters klaar in een soort botercreme sauce! Toen om 8 uur zijn we naar de kerk gegaan. Ik ben niet zo'n kerk persoon maar ik vond het echt heel mooi. Het koor was heel goed, de priester was afrikaans en die was niet zo serieus, ik houd niet zovan serieuse mensen, meer van een beetje losse mensen en die priester, ik denk dan, ja een priester zijn best stijve serieuse mensen en hij was het totaal niet, daar houd Lucy van. En dat was christmas eve! HIer waren geen cadeautjes bij betrokken.

Christmasday, deze dame stond al om 6 uur sochtendsnaast der bed(trots op mezelf), want we gingen weer naar Sarah's huis, want Santa Claus was langsgeweestt, wiehoejaa, Dus de kleine jongetjes waren helemaal wild. En ik, op de vroege ochtend, ben helemaaal het tegenovergestelde.... De kinderen geloven hier heilig in Santa Claus. soort sinterklaas maar dan met kerst. De jongetjes waren al om 3 uur sochtends op, ben ik even blij dat ik niet hun ouders was. Allemaal cadeautjes voor hun, niet voor ons want wij zouden het in de middag doen. My goodness, zoveel cadeautjes voor die jongetjes. Echt met verbazing zitten kijken. Zoveel cadeautjes.... echt wel per kind 60 cadeautjes, nou dat vind ik veel. Maar hun vonden het helemaal niet veel. In sommige gezinnen is het zelfs zo dat je de kerstboom niet eens meer ziet. Hierna zijn we naar de zoon gereden, hij woont ongeveer een 40 minutjes rijden hiervandaan. Hier hebben we wat gedronken en de cadeautjes afgeleverd, want hun zouden er niet bij zijn in de middag met cadeautjes uitpakken met de hele familie. Toen zijn we weer teuggegaan en om 3 uur smiddags kwam de hele boel! We hebben cadeautjes uitgepakt, iedeeen had cadeautjes. Nou bijvoorbeeldmijn hostmum had gekregen: een laptop, een stofzuiger, een broodbak machine, een keukenmachine, een winterjas, een groot schilderij,allemaal boeken, kleding en andere dingen. Nou dat vond ik aardig veel toch? Ik heb een trui gekregen, een muts, sjaals, pyjama en wat herinneringen aan Canada.

De familie hier kreeg zoooveeel cadeautjes, sommige waren wel 600 euro waard. Ik heb echt met verbazig zitten kijken en voor hun is het de normaalste zaak voor de wereld. Again, lucy, dit is Amerika, hier is niks gek.

Toen het eten. We hadden kalkoen met vulling, ham, aardappelen, groente, toetjes en nog veel meer dingen die ik vergeten ben. Het was heel veel.. Ik zat proppie vol en ik had maar een keer opgeschept. De rest had wel 4 keer opgeschept en ze zaten nog niet voll.. nou ik weet niet hoor maar ik kan redelijk veel eten maar de Canadezen, die kunnen er wat van! Na het eten hebben we weer cadeautje uitgepakt en geklets. Christmasday was over! Het was leuk om een kerst mee te maken in een ander gezin, hele andere tradities! Deze kerst ga ik nooit vergeten.

Hadden we ook een tweede kerstdag? Nee dat bestaat niet, we hadden boxingday. Boxingday betekent lekker uitrusten, films kijken, bij komen, uitbuiken en de restjes opeten. We hebben de rest van de week alleen meer restjes gegeten. Zoveeel eten hadden we.

De rest van de week heb ik lekker met vrienden afgesproken en toen was het 31 december. Ik ben in de avond naar vrienden gegaan! Oud & Nieuw is hier niks aan vergeleken met Nederland. Heel veel mensen gaan al voor 12 uur naar bed. Ja maar dat kan ik ook echt niet voorstellen, ik denk van, feest lekker los, luid het nieuwe jaar goed in en maak er wat van. Voor veel mensen is het gewoon een normale dag. Maar Lucy vertikte het om voor 12 uur naar bed te gaan. Ik heb lekker met vrienden spelletjes gespeeld! En toen was het nieuwjaar, wij allemaal juichen. Dus we gingen lekker naar buiten om vuurwerk te kijken. Maar het was donker en stil... helemaal geen ene knal. Wisten wij als internationale studenten veel... Ik heb nog noooit zo'n rustige oud&nieuw in mijn leven meegemaakt.Hahah het was zo grappig om iedereen zn gezicht te zien toen we buiten waren en naar vuurwerk wilden kijken :)

Maar het was leuk om het een keer anders mee te maken, deze oud&nieuw had ik zeker niet willen missen. We hebben onze wensen opgeschreven voor 2017 en die verbrand, dat was een traditie in Spanje, zo leeer je nog eens andere dingen van verschillende culturen.

En nu mensen, is het 2017. Ik kom er net pas achter dat ik al heel veel heb geschreven en dat dit verhaal al een beetje erg lang is. Sorry Lucy is erg van de details. Dinsdag begint school weer dus ook weer het normale leven, heb ik wel weer zin in. Lucy zin in school?!

Dat 2017 een topjaar mag worden.

Byee!

(Ik heb weer wat foto's toegevoegd --> fotos Canada)

Reacties

Reacties

Marieke

Happy New Year, Lucy

Leuk om weer zo'n uigebreid verslag te lezen.
Goed dat je de details schrijft.Natuurlijk zul je deze Kerst nooit vergeten.Wat een hoeveelheid cadeaus!
Maak een vrolijk jaar van 2017!
Is het nog zo koud bij jullie?
Morgen dus weer naar school,ook weer fijn.
Tot volgende keer, ik verheug me er weer op.

Anita

Happy new year Luus!!

En een fantastisch, leerzaam en gezond jaar voor jou!!!

Wat een mooi verhaal weer meid.
En een hele ervaring rijker weer!!
Maar goed dat wij Nederlanders al blij zijn met iets kleins toch??
Jij kent deze ook wel...wie het kleine niet eert is........??
Lieve Luus succes op school weer en tot het volgende verhaal..
Liefsssss

Jeanne coopman

Lieve Lucy,
Vanmiddag hebben we nieuwjaarsreceptie bij je lieve moeder. Nu moet ik even naar mijn leesclubje in Brabant. Komend weekend stuur ik een langere reactie. Liefs, Jeanne

Jeanne coopman

Lieve Luuss,
Wat heb je een geweldig verhaal geschreven en wat zijn we blij dat je nu in een liefdevol gezin bent opgenomen.
Gelukkig hoeven wij de Kerst niet te vieren zoals daar bij jou, want we zouden allang failliet zijn.
Nou, je zult van je moeder wel gehoord hebben dat haar Nieuwjaarsborrel weer een groot succes was, mede dankzij de hulp van Riek en natuurlijk Lisanne. De oliebolletjes waren voortreffelijk(die heb jij natuurlijk gemist???)en de drankjes en hapjes niet te versmaden.
Fred en ik waren natuurlijk weer BIJNA de laatsten die huiswaarts keerden.
Nu is het 8 Januari en we zijn al helemaal gewend aan het nieuwe jaar. Behalve dat we vanwege de gladheid niet naar buiten kunnen, wij zijn al op leeftijd, dus wat voorzichtiger, gaat alles weer zijn gangetje.
Als hier wat interessants gebeurt zal ik jou dat mailen, maar ik ben bang dat je allang terug in Nederland bent voordat ik iets belangwekkends te melden heb. Misschien als we nieuwe overburen krijgen,maar het huis van de familie v.d. Hof is nog steeds niet verkocht.
Dit neemt niet weg dat ik zeer benieuwd ben naar jouw belevenissen, dus we blijven uitzien naar jouw blog.
Veel succes en liefs toegewenst van
Fred en Jeanne Coopman.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!