I love it here.

Oepss.. daar ben ik weer... tijdje geleden weer. De tijd gaat heel snel als je het naar je zin hebt. ik schrok ervan dat ik 26 februari voor het laatst heb ingelogd. Blogs schrijven is niet mijn ding, dat blijkt. Ik heb de afgelopen maanden weer veel dingen meegemaakt en gedaan. Ik heb de tijd van mijn leven hier, de maanden vliegen voorbij en ik ga over 3 maanden alweer naar huis. En eerlijk gezegd wil ik nog niet weg! Ik mis het Nederlandse eten, familie & vrienden en mijn groene lelijke Sparta fiets. Ik heb al 8 maanden niet gefietst... Ik heb genoeg leuke verhalen te vertellen maar tegelijkertijd is het eigenlijk ook gewoon dagelijks leven hier.

Wat heb ik allemaal gedaan? Oh God ik heb geen idee meer... Ik had snel even door mijn foto's gekeken wat ik ook allemaal weer gedaan heb. Ik ben na mijn laatste blog een week naar Marloes geweest, een meisje ook van Travel Active die ook in Nova Scotia zit. Het was heel leuk om elkaar weer te zien en weetje wat, we hebben bijna geen Nederlands gepraat. Het was zoo lastig.. De eerste keer dat we elkaar zagen, gingen we gelijk Engels praten. Het was zo grappig. Ik ben daar 4 dagen gebleven geloof ik, en pas op de laatste dag konden we normaal Nederlands praten haha.

Wat heb ik allemaal gedaan?

Ik heb met vrienden in Maart gecurlt. Voor de mensen die niet weten wat curlen is, het is een sport op het ijs waar je een steen gooit en met een bezem gaat vegen op het ijs. Klinkt heel suf en saai, dat dacht ik ook. Ik dacht dat het wel een makkelijke sport was en waar je niet veel beweegt maar dat is niet zo. Curlen is eigenlijk best een work-out, dat vegen... poeeh. Het was heel leuk om met vrienden deze sport te doen.

Ook hadden we in Maart de laatste basketbal wedstrijden. Ik heb genoten van het basketbal seizoen. Ik had nooit gedacht dat ik deze sport leuk zou vinden.. The Team spirit, de wedstrijden, het publiek, zoveel anders dan de sporten in Nederland. Hier is zoveel meer teamspirit. Wij zouden dat ook moeten hebben.

In Maart hebben wij ook heel veel sneeuw gehad. Heel veel vrij van school en ik heb ook met wat vrienden geskied. Erg leuk! Het zal je verbazen maar zelfs in April hebben we soms geen school gehad, ijsvrij. Afgelopen donderdag had het zelfs nog gesneeuwd. Yes het weer is hier zo afwisselend. 2 weken geleden hadden we 23 graden en in een week is het van 23 graden naar -8 graden gegaan. Ughh...

Ook Prom komt eraan. Ik ben twee keer met een hele groep gaan shoppen voor jurken. Och jeezus, wat is het moeilijk om een promjurk te vinden en vooral als je er niet heel veel voor wilt betalen. Ik had het er met een vriendin over onze budget voor een jurk. Ik had geen idee hoe duur een promjurk zou zijn dus ik dacht rond de $150. Mijn vriendin keek me aan alsof ik gek was. "WAT?! Je kunt geen jurk kopen van zo weinig geld? Dit is het moment in je leven, dit maak je maar een keer mee. Het is een mijlpaal, net als je trouwerij. DIT IS PROM, dit is het moment in je leven." Zoo grappig, en raad is: haar budget was 800$, mijn godd, waar gaat dit over... Dus we gingen shoppen, winkel in winkel uit. Alle jurken waren toch zo uberlelijk. Heel groot, heel poefig, bling bling en zilver en van die exotische kleuren. En allemaal met prijzen rond de 700/800$. Ja ja, echt waar... En heel veel vrienden hebben zo'n dure jurk. Uiteindelijk heeft Lucy een jurk kunnen fiksen van uiteindelijk $180,-. Niet gek toch?

Afgelopen tijd heb ik veel tijd doorgebracht met vrienden. We zijn naar het strand geweest, we hebben movie nights gehad, roadtrips, the fourwheeler (och big love for the fourwheeler), sporten en nog veel meer. We hebben veel baseball & football gespeeld. Nu we over sporten praten, wanneer het basketbal seizoen over was, ben ik begonnen met badminton. Ik dacht, mmhh oke badminton, gewoon doen. Eerlijk? Ik vind het een stomme moeilijke intensieve sport. Ja echt, badminton is best intensief. Je moet heel veel bewegen. We hebben veel toernooien gehad en met de mensen was het erg gezellig. Maar het badminton seizoen is afgelopen week afgelopen, stiekem wel blij. Aankomende week zijn er try-outs voor track&field en softbal. Dus hopelijk kom ik in het team!

Easterr, yes pasen is net voorbij. Met pasen ben ik naar de kerk geweest, familie diner gehad en easter Egg Hunt. Ik ben samen met mijn hostfamily naar de kerk geweest, het duurde 2,5 uur lang, de kerk is eigenlijk best vermoeiend haha, je staat heel veel. We hebben met de hele familie een heel diner gehad. Iedereen kwam en we hebben natuurlijk veel chocolade gegeten en een traditionele diner. Dus dat is Turkey & Ham met aardappelen en groenten. Heel typisch hier met speciale gelegenheden. Daarna hadden we de egg hunt. Er is een vrouw hier in de community die elk jaar 1500 eieren verstopt in het bos achter het huis. Ik heb mee geholpen met wat vrienden om die eieren te verstoppen en uiteindelijk was het 1677 eieren in totaal, zo veel!! En er kwamen ongeveer 40 kinderen voor de egg-hunt. Het was heel gezellig.

Nu is het bijna mei alweer. De komende tijd gaat veel gebeuren. Prom, Graduation, Exams. We hebben 10 juni Prom en 29 juni graduation. 1 juli ga ik alweer naar huis, de tijd vliegt en ik beloof jullie snel weer een blog te schrijven. Ik weet eigenlijk niet echt wat ik jullie allemaal nog kan vertellen, het leven is hier vrij normaal voor mij, but I love it here. Mensen als je de kans hebt om een highschool avontuur te doen in het buitenland, just do it!!

See ya soon!!



Reacties

Reacties

Marieke

Hallo Lucy,

Wat een enthousiast verhaal!
Je bent nu een echte wereldburger met overal vrienden denk ik..
Je hebt al heel wat sporten beoefend.
Gelukkig dat je geslaagd bent met het vinden van een jurk!
Je zult nog tijd tekort komen de laatste maanden.

Blijf genieten en kom vol verhalen terug.

Groetjes uit Elst, Marieke

Anita Theloosen

Hoi Lieve Luus, wat een mooi verhaal weer! WAT fijn dat je geslaagd bent voor een jurk, gezien de prijzen!! Ik hoorde het al van je moeder....over je moeder gesproken dat is aftellen nu???????????? en dan ff lekker genieten samen????????..hiergaat alles goed Fleur druk met werken en Stijn met de studie met mij gaat het ook weer goed beetje verkouden geweest en een klein weekje in het ziekenhuis gelegen.. vandaar dat ik de vorige keer niet gereageerd had..lieve Luus heeeeeeeel veel plezier nog en geniet van het samen zijn met moeders en tot hoors ...dikke kus van ons 4tjes????????????????



Cindy

Hey Luus, wat een heerlijk verhaal! Ontzettend fijn te lezen dat je het zo naar je zin hebt, maar aangezien we al een hele tijd niets meer hoorden, ging ik daar ook al van uit ;-)
Geniet van je prom en je graduation!!
Tot in juli!
Xuss Cin

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!