Ook ik moet er echt aan geloven

Hee mensjes,

Ik dacht van, laat ik ook eens een blog aanmaken in plaats van tientallen keren het zelfde verhaal te vertellen. Vandaag, 7 augustus, mijn eerste blogje, en over 4 WEKEN ga ik al weg :O Jaa time flies! Lucy gaat een jaar naar Canada. Ja waarom gaat Lucy niet gewoon studeren? Nah ik wilde wat anders en ik zou Lucy niet zijn om het weer anders te doen. Maar waarom Canada dan? Ja eigenlijk geen flauw idee, t leek me gewoon leuk en lucy wilde weer eens origineel doen en ipv Amerika voor Canada kiezen. Oke ik praat nu in de derde persoon kom ik net pas achter, maar anyway, back to it again.

Ik ga 3 september weg (zet maar in je agenda mensen) samen met andere exchange studenten die ook naar Canada gaan. Vanuit Amsterdam vliegen we via Toronto naar Nova Scotia. Nova Scotia.. Waar ligt dat? Veel mensen inclusief mijzelf kennen deze plek niet. Het is een eiland zegmaar helemaal aan het zuidoosten van Canada, op de grens van Amerika, ongeveer een uur vliegen van New York af en met de boot 3 uur van Boston af, geloof ik! En daaar staat mijn gastgezin te wachten. En jullie zijn ook vast benieuwd wat mijn gastgezin is!

Nou ik kom bij de Hartley-family (hun achternaam is Hartley, maar Hartley-family klinkt gewoon cool en het doet me denken aan een goede naam voor een soap ofso). Ik heb een gastvader Douglas, hij werkt in de bouw, is gevangenisbewaarder, vrijwilliger bij de brandweer en is voetbal/basketbal coach bij mijn highschool. Mijn gastmoeder Erin werkt bij de gemeente, is vrijwilliger bij de gemeente en is vrijwilliger bij mijn highschool. Jaa het zijn drukke multitaskende mensen. Verder hebben ze 4 meiden, van 16, 15, 13 en 12 jaar oud, Mackenzie, Brooklyn, Amiya en Kadynce. Ja wat een druk gezin, en nee het is nog niet klaar. Er is nog een andere exchange student bij uit Japan, Moe. Ik heb heel vaak zitten nadenken hoe ze nou eigenlijk heet, like MOO of echt MOE, maar ik ga uit van MOO omdat dat toch wel echt Japans klinkt. Moe zit er al een halfjaar en is er nog een halfjaar als ik kom Erin & Douglas hebben al 4 meiden en nou nemen ze ook nog eens 2 exchange studenten bij, dus die hebben wel echt een heel groot hart. Dus heel gezellig gezinnetje hebt ik :)

Ik ga samen met mijn gastzusjes naar SRHS, Shelburne Regional HighSchool. Voordat ik het vergeet te zeggen, ik kom in een klein dorpje Shelburne, wat kleiner is dan Elst :O, en het ligt aan de haven. Dus dat wordt veel vis eten voor Lucy het aankomende jaar.

Klinkt allemaal heel tof dit en ik heb er heel veel zin in maar ik heb wat koudwatervrees, zo noemt Travel Active dat, je verlaat namelijk wel je familie, vrienden en huis voor een jaar! Soms denk ik wel van, waaar ben ik aan begonnen?!

Dus dit wordt een spannend jaar met veel nieuwe dingen en ik wil jullie dus tijdens mijn jaar hiermee op de hoogte houden wat ik allemaal doe en meemaak. Ik probeerregelmatig iets te posten!

Dikke kus, Luus

P.S. Je kunt hier rechts je mail invoeren, om elke keer een nieuw mailtje te ontvangen bij een nieuwe blog. Zo blijf je namelijk op de hoogte ;)

Reacties

Reacties

Francis

Ha Luuss ????, ziet er goed uit deze blog. Leuk idee voor iedereen om zo op de hoogte te blijven en op die manier betrokken te zijn bij jou als wereldreiziger. Misschien kun je een paar eerste foto's plaatsen van huis , highschool en gastgezin die je al hebt.
Nog 4 weken om alles voor te bereiden, stroopwafels te kopen en klompjes om mee te nemen als echt Hollandse bagage.

Liefs F

Johntheloosen@gmail.com

Nou luussss ....wij gaan jou zeker volgen!!!

Cindy

Hey meissie!! Ontzettend leuk dat je iedereen op deze manier op de hoogte kan houden van jouw Canadese avontuur. Zal je zeker missen de komende tijd! Ik wens je ontzettend veel plezier op je nieuwe avontuur, geniet er heerlijk van en ik kijk al uit naar al jouw mooie verhalen!! Dikke kus

Teun & Coby

Hi lieve Lucy, wat kun jij verschrikkelijk leuk schrijven, wij zijn nu al benieuwd naar jouw reisverhalen. Enne Lucy, koudwatervrees is begrijpelijk maar niet nodig: als jouw gastgezin zo'n groot hart heeft, dan kom jij daar in een warm bad! Knuffeltje van Coby & Teun

Joop en Riki

wat spannend allemaal, zijn heel benieuwd naar je ervaringen. Lezen en horen het wel allemaal.
Goede reis en tot over een jaar

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!