Na een tijdje weggeweest...

Heee Nederland,

We zijn nu al 3 maanden verder, ik zit al bijna 3 maanden in Canada. Pfoei de tijd gaat heel snel en ik wil iedereen mijn excuses aanbieden dat ik zo laat pas schrijf. Lucy heeft veel indrukken meegemaakt de afgelopen en dat ga ik jullie allemaal vertellen.

Ik heb al erg veel leuk dingen meegemaakt, maar er ook wat mindere dingen. Een exchange year gaat niet alleen maar over bloemen en kleuren (volgens mij ging de uitdrukking zo) (en alvast pardon voor mijn nederlands) (die is wel achteruit gegaan na alleen maar leven in de engelse wereld).

Nou waar moet ik beginnen... Ik begin wel over het mindere leuke dingetje, mijn gezin is toch niet zo leuk als verwacht. Mijn hostparents zijn niet erg geinteresseerd in mij.. en t enige wat ze doen is tv kijken. Geloof mij, Lucy houdt van Netflix, Lucy adores Netflix, maar niet 24/7. Maar goed, kortom mijn gastgezin is echt bleh en ik heb uiteindelijk toch besloten om te veranderen van familie. Duss fingers crossed, hopelijk is dat snell.. en met snel bedoel ik voor kerst.

Over kerst gesproken, daar heb ik toch zin in. Hier gaat dat natuurlijk anders dan in Nederland. Maar HO, daarvoor is nog van alles gebeurd. Ik moet wel ergens beginnen met schrijven. Oke ten eerste, ik zit op een kleine Highschool met 250 leerlingen en in mijn dopje wonen 1000 mensen in totaal. In t begin moest ik wel even slikken, je hebt maar een paar winkels hier. Maar ik moet toegeven na 3 maanden, raak ik eraan gewend.

School, ik heb in september & october in het voetbalteam gespeeld. Ik heb eerst try-outs moeten doen, (voor de mensen die niet weten wat try-outs zijn, soort selectie om te kijken of je goed genoeg bent). Maar Lucy zat erin... We hebben geen een wedstrijd gewonnen hahaha maar t was wel gezellig.

Maar ik heb ook een ander stukje van Canada gezien in Oktober, namelijk Toronto. Ik ben met 50 andere internationale uit Nova Scotia naar Toronto geweest voor 5 dagen lang. Dat was zeker de moeite waard. Ik heb Toronto altijd wel eens willen zien en als ik Toronto in een woord moet omschrijven: GROOT. Wat heb ik allemaal gedaan? CN-tower geweest, De Zoo & Aquarium bezocht, City-tour, Middeleeuws Show, Cirque de Soleil, Shoppen, Natuur gezien en natuurlijk niet te vergeten, de Niagara Falls --> dat was zeker erg mooi. Toen ik in Toronto was, was Thanksgiving, dus dat heb ik helaas niet kunnen mee kunnen maken, maar Ach ik was lekker in Toronto, ook niet verkeerd toch.

Ik ben er trouwens in Canada er achter gekomen dat ik foto's maken ontzettend leuk vind. Canada de natuur is prachtig, en laten we niet vergeten: Herfst, Fall! Alles buiten was oranje, geel, rood, groen, roze!

Wat heb ik hier nog meer gedaan? Halloween! Halloween wordt hier wel anders gevierd dan in Nederland, een stuk uitgebreider. We hadden een Halloweenfeestje bij iemand thuis van school, op de dag van Halloween moesten we allemaal verkleed naar school en ik heb met de internationale studenten trick & treat gedaan. Dan ga je langs de deuren lopen en snoep vragen eigenlijk. Nou ik zou je wat vertellen, mijn hele zak was propvol en ik ben zeker al aangekomen hier. Want ik mis echt wel het nederlandse eten, het Candese eten hier is... ja wat zal ik zeggen.... Amerikaans... lekker vettig, lekker ongezond.

En als laatste en dan hebben jullie wel genoeg gelezen denk ik, ik zit in het basketball team. Shelburne hier is wel helemaal into basketbal, basketbal is hun leven. Lucy vind basketbal eigenlijk niet zo leukk maar ik heb toch try-outs gedaan en ik zit in het teammm, wolaah! We zijn nu 4 weken, en ik begin het wel leuk te vinden maar ik zal je wat vertellen. ik, die nog maar 4 weken speelt, en die anderen die al 13 jaar spelen.. jaa dan voel je je wel uuhh onervaren. Voor mensen die basketbal leuk lijken, bereid je alsjeblieft voor op de hoeveelheid regels, mijn god dat is zoo veel, teveel om te onthouden haha.

En na Halloween, is precies de dag erna, alle winkels vol met kerstspullen. Jaja kerst wordt hier groot gevierd, en ik kan niet wachten tot de kerstdagen! We hadden afgelopen een klein schattig kerstparade in het dorpje. merryy christmaass.

Dit was het eigenlijk wel allemaal kortsamengevat wat ik allemaal heb gedaan en ik beloof jullie dat ik voortaan veel meer verhalen ga posten! Ik zal ook wat foto's plaatsen, die zien jullie onder het kopje foto's, dus kijk daar maar even haha.

Bye byee xoxox

Reacties

Reacties

Marieke

Wat een verrassing om nu uit je eigen mond je verhalen te horen.
Canada lijkt me een prachtig land!Heel mooie foto's.
Jammer dat het gezin niet zo leuk is,maar hopelijk lukt het nog bij een andere familie te komen.l
Wat maak je veel mee,ik kijk uit naar het volgende nieuws.
Veel groetjes en succes met de wedstrijden.

Cindy

Hey lieve Luus! Wat fijn en leuk om wat van je te horen/lezen. Ondanks de strubbelingen de afgelopen 3 maanden geniet je toch!
Hoop dat je wens uitkomt meissie! Maar zoals ik laatst al tegen je zei: kop op, sterke meid en maak er een geweldig jaar van!!
Dikke kus

Coby & Teun

Lieve Lucy,
Hebben genoten van jouw verhaal, heel jammer dat het met het gastgezin niet zo lekker loopt, maar verder eb je het toch maar fijn naar jouw zin en doe je veel nieuwe ervaringen op.
De foto's geven een inkijkje hoe jij je daar vermaakt en overal sta je lachend de lens in te kijken!

Lieve groetjes van Coby, Teun en Olle

Anita

Hey lieve Luus...Wat goed om van je te horen!!
En wat vervelend van je moeilijke start.
Maar ondanks dat lees ik dat je toch volop geniet.Super!!!!!!
Ik hoop dan ook dat je met kerst bij een ander gastgezin zit..
We blijven jou volgen en denken veel aan je! Heel veel liefs en tot hoors dikke kus..

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!